• سوالات متداول

       

       سوالات متداول
       
      1- با توجه به مدت تاخیر خط یک آیا خط دو نیز همین مقدار تاخیر دارد؟
      البته خط 1 تاخیری نداشته و به نسبت پر‍و‍‍‍ژهای در دست ساخت کشور و مشکلات زیادی که در تامین ناوگان داشته است به خوبی به پیش رفته ولی در خط 2 اجرا، خرید تجهیزات، ساخت و همچنین خرید واگن به یک پیمانکار واگذار شده و پیمانکار موظف است ظرف زمانی محدودی که در قرارداد ذکر شده (5ساله) پروژه را آماده بهره برداری وتحویل دهد.
      2- آیا امکان تبدیلLRT به BRT وجود دارد؟
      خیر این امکان وجود ندارد .
      3- سرعت متوسط  LRT  KM/h35 است آیا امکان افزایش دارد؟
      بله با کامل شدن سیستم ATP درقطار های موجود و آتی حداکثر سرعت قطار 75 کیلو متر بر ساعت خواهد شد .
      4- آیا این مطلب که در زمان شروع خط 1 یک شرکت ژاپنی پیشنهاد داد کار را با حدود یک چهارم قیمت و به صورت منوریل اجرا کند صحت دارد ؟
      خیر چنین پیشنهادی از اصل باطل و کذب است و دقیقا بر اساس مطالعات انجام شده خط 1 عملیاتی گردیده است و هیچ تغییر و تبدیلی نداشته است.
      5- علت عدم انطباق بین ریل و واگن چه بوده است؟
      هیچ عدم انطباقی بین ریل و واگن وجود نداشته و ریل استفاده شده در مسیر قطار شهری مشهد از نوع S49 می باشد که در سایر شهرهای کشور که از سامانه قطار شهری و مترو استفاده می کنند، استفاده گردیده است.
      6- چرا ساعات کار قطار شهری محدود است؟
      بدلیل کمبود واگن امکان جابجایی مسافر در ساعات پیک (Peak) وجود ندارد و مسافرین تا افزوده شدن واگن به خط ناچار به بهره برداری در زمان محدود و غیر ساعت پیک هستیم.
      7- آبرو خیابان بهار قبل از میدان بسیج انسداد پیدا کرده یا از زیر تونل قطار شهری رد شده؟
      آب های سطحی پایین دست تونل از طریق داکت های پیش بینی شده در سقف تونل به مسیر بالا دست تونل منتقل ‌و از آنجا به ‌کال های بزرگ شهر متصل می شود وهیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد.
      8- آیا تعداد ایستگاه های خط 1 زیاد نیست؟
      میانگین فاصله ایستگاه ها در قطار شهری 850 متر ، در مترو 1 کیلو متر و در اتوبوس و تراموا  400متر
      9- دستگاه T.B.M از بندر عباس به چه صورت به مشهد منتقل می شود؟
      ازبندرعباس تجهیزات جدا شده T.B.Mهر کدام به روی یک بوژی، کفی و تریلی به سمت مشهد بصورت بار ترافیکی منتقل می شود.
      10- در مورد بلیط الکترونیکی چه تدبیری دارید؟
      در قطار شهری ظرف چند ماه دستگاه های کارت خوان وگیت های بلیت الکترونیک نصب شده وبا استفاده از من کارت شما می توانید از قطار استفاده کنید.
      11- در بحث مهندس تعمیرات و قطارهای ریلی چه رشته های دانشگاهی نیاز است؟
      رشته مکانیک ، الکترونیک، برق با گرایش مختلف و کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار).
      12- آیا تعمیرات قطار در داخل کشور انجام می شود ؟
      پس از اتمام دوره گارانتی کلیه تعمیرات در داخل کشور انجام می شود.
      13- نقش قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه خط 2 چیست؟
      پس از مناقصه برگزار شده بین المللی و تایید مشخصات فنی پیمانکاران شرکت کننده در مناقصه E.P.C خط 2 قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار خط 2 انتخاب شده تا ظرف 5 سال این خط را احداث و تحویل نماید.
      14- آیا عامل چهارم در پروژه خط 2 وجود دارد؟
      بلی، در خط 2 عامل چهارم یا بعبارتی مدیریت طرح (مهندسین مشاور پژوهش) وجود دارد .
      15- هزینه های اجرایی پروژه به چه صورت تامین می گردد؟
      قرار است از طریق فایناس پروژه اجرا شود ،کمک های مالی دولت به بخش حمل ونقل ریلی درون شهری برای پیشبرد اهداف، اجرایی کردن این پروژه لازم و ضروری است.
      16- در مورد طراحی لرزه ای سازه و شمع ها چه اقدامی شده است؟
      طراحی تونل خط 2 به روش حفاری مکانیزه است و قالب سگمنت پس از حفره تونل با دستگاه T.B.M جاسازی شده و سازه تونل ایجاده می شود نیازی به شمع در احداث مسیر خط 2 با این روش نیست .
      17- آیا ایستگاههای خط1 به سرویس بهداشتی نیاز ندارد؟
      برای پرسنل ایستگاهها پیش بینی شده است و در مواقع ضروری افراد عادی می توانند با هماهنگی از این اماکن استفاده نمایند.
      18- با توجه به تاخیر کنونی قطار شهری تا سال آینده که سر فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه به5 دقیقه می رسد مشکلی بوجود نمی آید؟
      خیر،پس از اینکه واگن ها به مشهد منتقل شوند چند قطار در آشیانه قطار به صورت آماده خواهند بود
      19- هزیه خرید هر واگن چقدر بوده است؟
      قیمت هر واگن 1.6 میلیون یورو بوده است
      20- آیا دانش فنی ساخت قطار شهری در کشور وجود دارد ؟
      مونتاژ کردن واگن با ورود تجهیزات به کشور در تهران صورت می گیرد.
      21- کل اجرای خطوط باقی مانده قطار شهری چند سال طول می کشد؟
      برای هر خط 5 سال زمان نیاز است و امید است در سال 1404 خطوط ریلی شهر مشهد اتمام یابد.
      22- آیا از مشهد به گلبهار قطار شهری گذاشته می شود؟
      برای حومه شهر مشهد دو خط پیش بینی شده است. یک خط از وکیل آباد به گلبهار و خط دیگر به بینالود که مجری احداث این خطوط مسکن و شهرسازی است.

       

       

       

      تعداد بازدید :1973
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
  • پیوندهای مفید
    شهرداری مشهد
    متروی تهران
    متروی شیراز
    متروی تبریز
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 249,405
    تعداد بازدید امروز : 108
    تعداد بازدید دیروز : 880
    آخرین به روزرسانی : 1397/04/25 12:15
  • ارتباط با ما
    آدرس :

     مشهد - حاشیه بزرگراه بسیج - مقابل پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)

    تلفن :33 22 42 33- 51 (98+)
    فاکس :11 33 42 33 - 51 (98+)
    رایانامه :metro@mashhad.ir
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد. 
    تامین و به روزرسانی محتوا:  شرکت بهره برداری قطار شهری
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد