•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 119
      کد: 165042
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد:

      قطار شهری با کمبود واگن مواجه است

      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در مصاحبه با روزنامه شهر آرا«کمبود ناوگان داریم و در حال حاضر ۶٠واگن برای خط یک قطار شهری در اختیار بوده که کم است و دست کم ۶٠دستگاه دیگر واگن نیاز داریم.»
      او اضافه می‌کند: در این صورت می‌توانیم قطارها را سه‌واگنه کنیم و به این ترتیب حجم مسافر بیشتری جابه‌جا شود و حتی در مسیرهایی مانند فرودگاه که در حال حاضر هر ٢٠دقیقه یک قطار اعزام می‌شود، به ١٠دقیقه یک بار
      برسد.
      کمبود ناوگان داریم و در حال حاضر ۶٠واگن برای خط یک قطار شهری در اختیار بوده که کم است

        مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در مصاحبه با روزنامه شهر آرا  بیان اینکه «به نظر می‌رسد اوایل سال‌٩٧، مقداری از اقبال مردم به حمل و نقل عمومی‌ از جمله قطار شهری کاهش پیدا کرده که دلایل خاص خود را دارد»، می‌گوید: بر اساس یافته‌های غیررسمی، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که در یک‌سال گذشته فراگیر شده، نقش مهمی‌ در این وضعیت داشته، به طوری که یکی دو برند جدید هم به تازگی اضافه شده است.وحید مبین‌مقدم در گفت‌وگو با شهرآرا ادامه می‌دهد: اگر ۴خط مترویی داشتیم، محدوده سرویس‌دهی افزایش می‌یافت و با توجه به هزینه‌ کمی‌ که دریافت می‌شود، به طور قطع استقبال مردم بیشتر می‌شد اما اکنون قطار شهری مشهد فقط ٢خط دارد و شبکه ارائه خدمت هنوز خیلی کوچکاست. وی با اشاره به ارزان بودن هزینه‌های قطار شهری، اظهار می‌کند: در سال‌٩٧، هزینه تمام شده هر سفر ٢١٠٠تومان است که شهروندان تنها ۶۵٠ تومان آن را می‌پردازند و الباقی آن از محل یارانه‌ای که شهرداری می‌دهد، تأمین می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد برخی افراد همین عدد ۶۵٠ تومان را برای سفرهای کوتاه هزینه زیادی می‌دانند.قیمت یک شیشه آب‌معدنی از یک لیتر بنزین بیشتر است مبین‌مقدم همچنین در ادامه تشریح عوامل بی‌رغبتی مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی‌ می‌گوید: در حال حاضر قیمت یک شیشه آب معدنی کوچک از قیمت یک لیتر بنزین بیشتر است و بیشتر مردم خودرو شخصی دارند و با توجه به قیمت بنزین ترجیح می‌دهند از خودرو خود استفاده کنند.آن‌طور که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گزارش می‌دهد: «کمبود ناوگان داریم و در حال حاضر ۶٠واگن برای خط یک قطار شهری در اختیار بوده که کم است و دست کم ۶٠دستگاه دیگر واگن نیاز داریم.» او اضافه می‌کند: در این صورت می‌توانیم قطارها را سه‌واگنه کنیم و به این ترتیب حجم مسافر بیشتری جابه‌جا شود و حتی در مسیرهایی مانند فرودگاه که در حال حاضر هر ٢٠دقیقه یک قطار اعزام می‌شود، به ١٠دقیقه یک بار برسد.بر این اساس خرید ۴8دستگاه واگن در برنامه پیش‌بینی شده و این در حالی است که به گفته مبین‌مقدم، ٢هزار واگن از طریق دولت در حال تامین برای تمامی‌ شهرهاست. فاز اول، ۶٣٠دستگاه واگن بود که برای پایتخت عقد قراداد شد و فاز بعدی به طور مشترک بین مشهد و ٢شهر دیگر است. او با بیان اینکه «فرآیند ساخت واگن، ١٨ماهه تا دو ساله است»، ابراز امیدواری می‌کند: تا پایان سال یا اوایل ٩٨، قرارداد ساخت بسته شود تا در یک بازه زمانی یک تا دو ساله به نتیجه برسد، زیرا دو تا سه سال دیگر قطار شهری مشهد وارد بحران می‌شود.

      تعداد بازدید: 119
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • پیوندهای مفید
    شهرداری مشهد
    متروی تهران
    متروی شیراز
    متروی تبریز
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 679,787
    تعداد بازدید امروز : 443
    تعداد بازدید دیروز : 1,526
    آخرین به روزرسانی : 1398/09/16 16:07
  • ارتباط با ما
    آدرس :

     مشهد - حاشیه بزرگراه بسیج - مقابل پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)

    تلفن :33 22 42 33- 51 (98+)
    فاکس :11 33 42 33 - 51 (98+)
    رایانامه :metro@mashhad.ir
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد. 
    تامین و به روزرسانی محتوا:  شرکت بهره برداری قطار شهری
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد