•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 96
      کد: 100582
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:

      سرویس‌دهی ویژه قطارشهری مشهد به مسافرین این سامانه در شب های قدر

      افزایش ساعت بهره برداری در شب های نورانی قدر به این ترتیب که در نخستین روز از لیالی قدر (مصادف با جمعه 4 تیرماه) از ساعت 7 صبح تا ساعت 2:30 دقیقه بامداد روز بعد و همچنین سرویس‌دهی در روزهای دوم و سوم قدر نیز از ساعت 6 صبح تا 2:30 دقیقه بامداد روز بعد خواهد بود که حداقل سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این شب ها 4:30 دقیقه می باشد.
      افزایش ساعت بهره برداری در شب های نورانی قدر

      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: مطابق سنوات گذشته در لیالی قدر تا یک ساعت قبل از سحر به زائران و مجاوران سرویس دهی انجام می‌شود و در صورت وجود تقاضای سفر نیز برنامه ریزی صورت می‌گیرد.
      به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد، قاسم طاهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات شرکت بهره‌برداری قطارشهری برگزار شد، افزود: در نخستین روز از لیالی قدر که مصادف با جمعه 4 تیرماه است، از ساعت 7 صبح تا ساعت 2:30 دقیقه بامداد روز بعد سرویس‌دهی قطارشهری ادامه خواهد داشت، همچنین سرویس‌دهی در روزهای دوم و سوم قدر نیز از ساعت 6 صبح تا 2:30 دقیقه بامداد روز بعد خواهد بود که با سرفاصله زمانی 4:30 دقیقه به حرکت در می‌آیند.
      وی یادآور شد: همچنین هم‌زمان با روز جهانی قدس سرفاصله زمانی اعزام قطارهای صبحگاهی با کاهش مواجه می‌شوند و تا زمان اعلام وجود مسافر خدمت‌رسانی به صورت فوق‌العاده صورت خواهد پذیرفت و در روز عید سعید فطر نیز سرفاصله 7 و 10 دقیقه با یک ساعت افزایش سرویس‌دهی اعمال خواهد شد.
      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: در پنج و نیم سال گذشته بیش از 140 میلیون مسافر توسط سیستم حمل و نقل ریلی جابه‌جا شده‌اند و همچنین طی دو سال گذشته دو ایستگاه بوستان ریحانه و فرودگاه نیز به خط یک قطارشهری افزوده شد.
      طاهری با اشاره به اینکه روزانه 130 هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند، اضافه کرد: تنها در سال گذشته بیش از 38.5 میلیون مسافر از ساعت 6 تا 22 توسط قطارشهری مشهد جابه‌جا شده‌اند.
      وی ادامه داد: وظیفه ما حمل و نقل عمومی است لذا وارد فاز مهندسی معکوس شده‌ایم تا قطعات و تجهیزات مورد نیاز را با هزینه‌ای بسیار کمتر تامین نماییم به همین منظور سال گذشته از 46 قطعه بومی‌سازی شده رونمایی گردید.
      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح سوله دیزل خط یک، دریافت تقدیرنامه تک ستاره تعالی سازمانی شهرداری مشهد، اخذ استانداردهای IMS و نصب و اجرای المان، تندیس و کاشی‌کاری‌های سنتی مذهبی به عنوان محور زیباسازی مترو در سال گذشته به همت پرسنل قطارشهری مشهد انجام شد.
      طاهری گفت: در سال گذشته بالغ بر 39 میلیارد تومان در هزینه‌های شهر صرفه‌جویی شده همچنین از بعد سوخت این رقم بالغ بر 18 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است. ضمن اینکه با تردد قطارشهری در مشهد حدود 16 میلیون لیتر بنزین و 3.5 میلیون لیتر گازوئیل توسط خودروها کمتر مصرف شده است.
      وی افزود: معادل تمام انتقالات مسافران که توسط قطارشهری در سال گذشته صورت گرفته باید 7 هزار و 300 خودرو در سطح شهر تردد می‌کردند که بدین گونه با کاهش رو به‌رو شد و به سبب آن بنا به آمارهای واصله تعداد 205 تصادف از سطح شهر نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرد.
      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد یادآور شد: متاسفانه از ایستگاه هفت تیر تا پایانه غربی، قطارشهری با کاهش شدید مسافر مواجه می‌شود ولی شهروندان می‌توانند برای تردد از این وسیله حمل و نقل پاک و کم هزینه استفاده نمایند چرا که هر سفر با قطارشهری مشهد در واقع 2 هزار و 500 تومان به نفع اقتصاد کشور رقم خورده است.
      طاهری با اشاره به افتتاح خط 2 قطارشهری مشهد در پایان سال جاری اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این خط به میزان 42 میلیون مسافر جابه‌جایی برسیم و استانداردهای سازمانی را نیز ارتقا دهیم.
      وی یادآور شد: تعداد 14 رام قطار روزانه در 7 ساعت و 30 دقیقه به سمت فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد سرویس‌دهی خواهند داشت ولی سعی داریم در پایان ماه مبارک رمضان این نوع سرویس‌دهی را با ساعاتی مناسب عملیاتی کنیم.
      وی گفت: موضوع کرایه و مهندسی بلیت که یکی از درخواست‌های همگان به شمار می‌رود در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در حال پیگیری است ولی باید ساز و کارهای الکترونیکی آن توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد مهیا شود و بستری برای آن فراهم گردد تا اقدام به عملیاتی کردن آن کنیم.
      مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته دولت یارانه بلیت قطارشهری مشهد را به صورت کامل پرداخت نکرده است و بار آن عملا روی دوش شهرداری قرار گرفته همچنین در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان سهم دولت بوده ولی تنها حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده و برای سال جاری نیز مبلغی حدود 7 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تا به امروز هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

      تعداد بازدید: 96
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • پیوندهای مفید
    شهرداری مشهد
    متروی تهران
    متروی شیراز
    متروی تبریز
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 609,626
    تعداد بازدید امروز : 171
    تعداد بازدید دیروز : 1,302
    آخرین به روزرسانی : 1398/07/19 06:01
  • ارتباط با ما
    آدرس :

     مشهد - حاشیه بزرگراه بسیج - مقابل پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)

    تلفن :33 22 42 33- 51 (98+)
    فاکس :11 33 42 33 - 51 (98+)
    رایانامه :metro@mashhad.ir
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد. 
    تامین و به روزرسانی محتوا:  شرکت بهره برداری قطار شهری
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد