•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 104
      کد: 159966
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در بازدید از نهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک خبر داد؛

      جابجایی 20 میلیون مسافر در خط یک و دوی قطارشهری مشهد از ابتدای سال جاری / صرفه‌جویی 400 میلیارد ریالی با مهندسی معکوس و تولید داخلی 80 قطعه قطار شهری مشهد

      از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 20 میلیون نفر مسافر توسط خط یک و دوی قطار شهری مشهد جابجا شده است. در خط دوی قطار شهری، در حال حاضر روزانه حدود 25 تا 30 هزار نفر مسافر جابجا می‌شوند که این تعداد در ابتدای شروع به کار این خط، روزانه کمتر از یک هزار نفر بوده است.
      جابجایی 20 میلیون مسافر در خط یک و دوی قطارشهری مشهد از ابتدای سال جاری / صرفه‌جویی 400 میلیارد ریالی با مهندسی معکوس و تولید داخلی 80 قطعه قطار شهری مشهد

       مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با مهندسی معکوس و تولید داخلی 80 قطعه و تجهیزات در قطار شهری مشهد، صرفه‌جویی 400 میلیارد ریالی صورت گرفته است.
      به گزارش ستاد خبری نهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد، وحید مبین مقدم در بازدید از نهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه، معرفی اقدامات و دستاوردها در حوزه جابجایی مسافر، وضعیت توسعه خطوط، مهندسی معکوس تجهیزات و قطعات و تعمیر اساسی ناوگان بوده است. 
      وی افزود: در یکسال گذشته توفیقات خوبی در زمینه افزایش جابجایی مسافر در خط دوی قطار شهری با توجه به اضافه شدن دو ایستگاه سعدی و شریعتی و اتصال خط یک به دو با حضور رئیس جمهور داشته ایم. 
      مبین مقدم با اشاره به اینکه ساعت سرویس دهی خط دو همزمان با دهه کرامت افزایش یافته و با خط یک همزمان شده است، افزود: در فاصله زمانی خط ۲ قطار شهری در ابتدای راه اندازی نیم ساعت بود که سپس به ۲۰ دقیقه و در حال حاضر به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.
      وی خاطر نشان ساخت: در حوزه مهندسی معکوس و بومی سازی تجهیزات و قطعات اقدامات خوبی در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد انجام شده است که می تواند در این نمایشگاه در اختیار سایر شهرها قرار گیرد.
      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اضافه کرد: تا کنون در حوزه مهندسی معکوس بالغ بر 80 قطعه و تجهیز، توسط مهندسین داخلی مهندسی معکوس شده که حدود 400 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی برای کشور و شهرداری مشهد در پی داشته است.
      مبین مقدم ادامه داد: همچنین با استفاده از مهندسین داخلی توانسته‌ایم تعمیر اساسی و اورهال ناوگان قطار شهری مشهد را با وجود 6 سال ارائه خدمت انجام داده‌ایم.
      وی گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد به عنوان دومین شهر کشور که دارای مترو می‌باشد، توانسته‌ایم مجوز دایمی آموزش راهبری را برای سایر شهرها برگزار نموده و مدرک معتبر راهبری قطار شهری برای شرکت کنندگان صادر نماییم که در همه شهرهای کشور معتبر است. این آموزش‌ها تاکنون برای راهبران شیراز و تبریز انجام شده است.
      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 20 میلیون نفر مسافر توسط خط یک و دوی قطار شهری مشهد جابجا شده است. در خط دوی قطار شهری، در حال حاضر روزانه حدود 25 تا 30 هزار نفر مسافر جابجا می‌شوند که این تعداد در ابتدای شروع به کار این خط، روزانه کمتر از یک هزار نفر بوده است.
      مبین‌مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم می‌توانند تنها با پرداخت یک بهای بلیت، مسیر دو خط قطار شهری را طی نمایند، ادامه داد: با اتصال خط یک و دوی قطار شهری مشهد عملا اولین شبکه ریلی شهری در مشهد ایجاد شده است.

      تعداد بازدید: 104
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      1 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • پیوندهای مفید
    شهرداری مشهد
    متروی تهران
    متروی شیراز
    متروی تبریز
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 370,306
    تعداد بازدید امروز : 205
    تعداد بازدید دیروز : 710
    آخرین به روزرسانی : 1397/09/10 10:47
  • ارتباط با ما
    آدرس :

     مشهد - حاشیه بزرگراه بسیج - مقابل پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)

    تلفن :33 22 42 33- 51 (98+)
    فاکس :11 33 42 33 - 51 (98+)
    رایانامه :metro@mashhad.ir
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد. 
    تامین و به روزرسانی محتوا:  شرکت بهره برداری قطار شهری
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد