•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 57
      کد: 156564
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد:

      سیاست پرداخت کرایه در قطار شهری بر اساس طی مسافت خواهد بود

      مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: در حال حاضر دریافت و پرداخت کرایه کاملاً الکترونیک می‌باشد که این شیوه در حال تکمیل است و به سمت سیاست پرداخت کرایه بر اساس طی مسافت سیر می‌کند.
      سیاست پرداخت کرایه در قطار شهری بر اساس طی مسافت خواهد بود

       وحید مبین مقدم در گفت‌و‌گو با آتی نیوز از تکمیل و اتمام پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد که ایستگاه میدان تقی‌آباد را به ایستگاه سلامت واقع در بلوار فکوری متصل می‌کند، خبر داد.

      وی در ادامه خط ۳ قطار شهری را طولانی‌ترین خط مترو با طول ۲۸ کیلومتر خواند و گفت: این خط از منطقه امیریه آغاز خواهد شد و پس از طی کردن ایستگاه‌های، قاسم‌آباد، میدان قائم، میدان جانباز، میدان فردوسی، میدان شهدا، حرم مطهر، میدان بیت‌المقدس، میدان بسیج، فلکه برق، ترمینال، سیدی، بلوار صبا، به ایستگاه آخر در منطقه شهرک ابوذر خواهد رسید.

      مبین مقدم در مورد خط ۴ قطار شهری نیز گفت: این خط از آرامگاه خواجه ربیع آغاز خواهد شد و ایستگاه‌های آن در میدان شهدا، بلوار سرخس و شهرک رجایی خواهد بود.

      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی سایر خطوط قطار شهری و گسترش شبکه، سیاست پرداخت کرایه (fair policy) که در آن مسافر بر اساس طی مسافت، هزینه پرداخت خواهد کرد، اجرا خواهد شد.

      وی درباره تهیه واگن‌های موجود نیز اظهار داشت: در زمان افتتاح خط ۱ به دلیل محدودیت و عدم آشنایی تعدادی واگن از خارج از کشور وارد شد، اما در خط ۲، قرارداد همکاری با شرکت واگن سازی تهران بسته شده است که بخشی از قطعات از چین وارد می‌شود، بخشی دیگر از قطعات پس وارد کردن در داخل مونتاژ می‌شود و بخشی دیگر از قطعات تولید داخل می‌باشد که به امید خدا در خط ۳ شاهد خودکفایی بیشتری در تولید قطعات داخلی خواهیم بود.

      مبین مقدم در پایان در مورد هوشمند سازی و سیستم‌های الکترونیک افزود: ما تنها اجرا کننده نیستیم، ما در اصل بسترهای الکترونیکی را فراهم می‌کنیم؛ در حال حاضر دریافت و پرداخت کرایه کاملاً الکترونیک می‌باشد که این شیوه در حال تکمیل است و به سمت سیاست پرداخت کرایه بر اساس طی مسافت سیر می‌کند، همچنین کل سیستم‌هایی که در قطار شهری هستند توسط سیستم کنترلی پایش می‌شوند، مثلاً روشنایی‌ها را می‌توانیم از مرکز فرمان کنترل کنیم و یا سیستم اعلام حریق از راه دور قابل کنترل هستند.

      تعداد بازدید: 57
      ارزیابی
      امتیاز کسب شده در ارزیابی:
      ارزیابی این مورد:
      2 2
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • پیوندهای مفید
    شهرداری مشهد
    متروی تهران
    متروی شیراز
    متروی تبریز
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 274,752
    تعداد بازدید امروز : 344
    تعداد بازدید دیروز : 850
    آخرین به روزرسانی : 1397/05/26 11:49
  • ارتباط با ما
    آدرس :

     مشهد - حاشیه بزرگراه بسیج - مقابل پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)

    تلفن :33 22 42 33- 51 (98+)
    فاکس :11 33 42 33 - 51 (98+)
    رایانامه :metro@mashhad.ir
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد. 
    تامین و به روزرسانی محتوا:  شرکت بهره برداری قطار شهری
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد